Castaños del Robledo - Reisverslag uit Alájar, Spanje van Wim Boesten - WaarBenJij.nu Castaños del Robledo - Reisverslag uit Alájar, Spanje van Wim Boesten - WaarBenJij.nu

Castaños del Robledo

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Wim

04 Juni 2015 | Spanje, Alájar

Vandaag een middelzware wandeling, tot aan lunch 9,5 km. Beginnend met een stenig hol pad afdalend( dat zijn de gevaarlijkste) gevolgd door lichte stijging langs diverse finca' s , coto privado de caza( privé jachtterrein), kalkoven. Vandaag zien we veel kastanjebomen. Uitzichten zijn minder spectaculair dan gister. Herrera had een moeilijke start, een nagel en teen blauw( de middelste langste teen) en lichte heupklachten(eerder vastgestelde artrose), maar gaandeweg wordt alles een beetje gesmeerd en gaat her beter. Mia is het richtpunt. Maar dan:
Na zo'n zes kilometer begint Herrera te glunderen...zijn terrein komt eraan..een steile klim naar het einddoel( finisch op de top) Castaños del Robledo.in dit dorp wordt de helft van Huelva voorzien uit de oogst van de kastanjes. Vandaar die naam natuurlijk. Nog vergeten te vermelden dat we gisteren ook nog hoog boven ons roofvogels zagen ( natuurlijk aan het wachten totdat wij het zouden begeven).
De klim is zo'n 2 kilometer lang...afzetten met de gehelevoet is Herrera 's specialiteit. Regelmatig zoekend naar een schaduwrijke boom of plek ( 34 grados vandaag )om daar op Wilma te wachten en haar te voorzien van enkele slokjes water....
En dan weer verder naar de volgende schaduwrijke plek.
Wederom een uur te vroeg bereiken het dorp( eerst het kerkhof) en daarna het restaurant op plaza del Alamo.

Nou valt mij op dat mijn volgers het hebben over kilo's afvallen en de weegschaal meenemen. Ik weet niet waar zij het over hebben of wat de bedoeling daarvan is, maar ik ze geruststellen:
Toen we hier aankwamen was de ijskast barstensvol en als we morgen weggaan , is hij bijna helemaal leeg en het Iberico varken smaakt goed. Dus de kilo's zitten niet meer in de ijskast en de verzorgers van Herrera die hier met bontempi-achtste benen prestaties moet leveren, hebben me medegedeeld dat ik voldoende voedingsstoffen tot me moet nemen.! Dus waar hebben we het over?
Trouwens net vernomen dat op 10 juli de Runde langenboom- Heimbach plaatsvind ( 196 km) die ik met m'n breurke oppe tandem ga afleggen. Wees gerust Sjef : ik neem de kilo's wel mee!
Op die dag gaat ook m'n oudste dochter op vakantie naar China dus die moet ik dan een dagje eerder uitzwaaien.

• 04 Juni 2015 - 21:13

Oudste Breurke:

tjonge jonge,

das afzeen, mit enne blauwe langste teen en nagel (veur de intimi: dig. III is de langste, zowaal links as rechts, aangeboare aafwieking) bergoppe en bergaaf, agter Mia aan dus, aan de fotoos is te zeen dat die vaak in de sjeem steit..; enne die reufveugel van gister dat waore ongetwiefelt (aas) gieren, gek op blauw tenen en naegel... klove ze helemaol aaf.. kiek mer oet.
    Hubse al noagedag waorum ze dae blauwe teen en nagel hubs? .. lups bergaaf verkeerd, schuufs te veul noa benejen op die platte Liedel sjeun. hub doa sins ig met mien MTB's laop gein las meer vanne...
    die gruuss breurke,
    sin trouwes sjooon fotoos...

• 04 Juni 2015 - 23:00

Pim:

Dankzij die Lidl scheun hub ig niks mer gescheurd....Baeter unne blauwe nagel dan 6 waeke gips....
    En trouwens uns good laeze: bergop lupt aug Herrera mit blauwe teen veurop heur, mia lup veurop bergaf en op platte waeg...de gruus

• 04 Juni 2015 - 23:04

Mia:

Aan t oudste breurke, mit 34 grados berg op ploetere bisse blie um in de sjeem te stjaon en dan pas kinter mich vaslegke mit ziene handy haha anders bin ich m te sjnel aaf.
    He is waal helemaol los mit zien versjlage sjrieve. Geit zelfs bie de luuj toes zitte um ein betere wifi verbinding te kriege. Hasta mańana. Letste etappe end an zou t nog ein paar grade wermer zin volgens de locals