Aracena 3 - Reisverslag uit Aracena, Spanje van Wim Boesten - WaarBenJij.nu Aracena 3 - Reisverslag uit Aracena, Spanje van Wim Boesten - WaarBenJij.nu

Aracena 3

Door: Pimientas

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 Juni 2015 | Spanje, Aracena

Nadat wij gisteren op een soort volkplein hebben kunnen zien dat ook Spaanse kinderen elkaar tegen de schenen stampen en vervolgens flink beginnen te blèren bij hun ouders die eigenlijk niet gestoord willen worden....kwamen we na de tapas erachter dat het al snel 23.00 uur was. Toch wel enigszins vermoeid van gedane inspanningen en de temperatuur dus op tijd naar bed.
Vanmorgen lekker een degelijk ontbijt genuttig( spek, ei,
Diverse fruit, café etc.) en daarna op weg naar de grotten. In den beginne wilde ik eigenlijk niet de grotten in omdat ik principieel in Spanje van de zo'n wil genieten en dus niet de grond in. Daarnaast heb ik van werkwege al diverse keren tijdens teamuitjes de ondergrondse van Maastricht mogen verkennen en dat is zo vaak gebeurd inmiddels dat ik daar trauma' s aan heb overgehouden...nee niet echt hoor. Toch met Mia samen de grotten in waar we weer diverse stalgtieten en stalagnieten zagen en je weet het de tieten die hangen en de stalagnieten die hangen niet....
Na 1 uurtje weer buiten en aan de overkant zagen we opeens restaurant Montacruz waar we eerder op zoek naar waren.
Aldaar een liter water, jus de perzik en 3 voor zo'n 7 euris..
Tevens gevraagd of we vanavond aldaar konden kijken naar el final de champignonsleague ..en dat kon. Dus hier gaan we vanavond terug...
Door naar het hammuseum. Daar werden we verwelkomd door een leuke hombre die bereid was om om een video anglais op te zetten zodat we het ontstaan van de jamon Iberico goed konden volgen...Blijkt dat die varkens die eerder spoony spoony lagen( gelijk Louis en Truus) in het najaar voor de slacht 3 soorten eikels te eten krijgen ( samen zo'n 36 kilo) waardoor de typische smaak ontstaat van de Ibericoham. Nooit geweten .Overigens stamt die ham uit de achter poten van het Iberico varken.
Leuke afwisseling van het dagritme dat anders alleen maar zou bestaan uit slenteren en liggen in de zon of op een terras. Dat doen we zo meteen bij het zwembad en daarna : mirar el football onder het genot van een tapa en een drankje.
A luego.....

• 06 Juni 2015 - 19:59

Oudste Breurke:

ha breurke,

ben neet meer neudig zo te zeen kense dien iberico hammen zelf al plaatsen...
    veul plezeer vanaovundj, moage de beste (dus Barcelona) winne..

die gruuss

• 06 Juni 2015 - 23:38

Pim:

Daag oudste breurke, ut zal inderdaad te maken hubbe mit de plaats wo se bis....noe zit ver in un degelijk 4 of 5 sterrehotel wo de WiFi verbinding euveral good is.
    Wils dig Waal nog ff probere veur die videootjes...? Want dat luk Mig neet...
    Alvast bedankt! Murge goan ver weer nao un anger locatie , dus wie ut dao wier geit , weit ig neet.....dus esse niks heurs ginne paniek.....