Rota - Reisverslag uit Rota, Spanje van Wim Boesten - WaarBenJij.nu Rota - Reisverslag uit Rota, Spanje van Wim Boesten - WaarBenJij.nu

Rota

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Wim

07 Juni 2015 | Spanje, Rota

Vandaag na ontbijt nog even en mooie foto gemaakt van ons hotel met ooievaarsnest in Aracena en daarna onze auto opgehaald en op pad richting Sevilla, Jerez de la Frontera, Cadiz om uiteindelijk in Rota aan te komen.
Vanuit de betgen( heuvels) afdalen naar de zee. Van de kurkeiken naar de zonnebloemvelden en de bries vanuit de Atlantische oceaan...
Mia had vandaag haar dag niet. Ze wilde niet naar de bordjes kijken maar haar eigen route volgen volgens de kaart die we bij ons hadden. En dus ging het mis, maar uiteindelijk via omweg,omdraaien etc...de bordjes weer kunnen volgen naar Rota. Aldaar aangekomen moesten we eerst om een grote Spaans/Amerikaanse marinebasis. Van hieruit bevoorraden de Amerikanen hun soldaten die in oorlogsgebied zitten.
In de 17e en 18 e eeuw veroverenden de Engelsen en Nederlanders dit plaatsje. Nu is het een vakantieoord vooral voor Spanjaarden.
Na lang zoeken ( veel eenrichtingsverkeer) ons hostal playa Hidalgo gevonden. Drie overnachtingen hier zijn even duur als 1 overnachting in Aracena..Verschil moet er zijn. We hebben al een strandwandeling achter de rug en kunnen Cadiz zien aan de overkant van de baai van Cadiz. In Aracena geen processie gezien, maar hier vanavond wel....ze kunnen er wat van die Spanjaarden. Eindelijk ook weer eens pimientas gegeten en vanavond een ration almendrillas ( het zag uit als dril van kikkers, waarin af te toe een amandel verwerkt was, of als drabberige slak met van die inktvispootjes eraan). Nog nooit eerder gehad..maar het was niet verkeerd ...het weer was stormachtig, bewolkt maar toch zo' n 25 grados of iets minder. Morgen zou het ongeveer hetzelfde zijn, dus morgen hebben we het plan gevat om naar Vejer te gaan, dit op aanraden van Henk en Sylvie die daar eerder geweest zijn. Als het dinsdag dan mooier weer wordt, wordt dat een stranddag..welterusten ...en Sjef wees niet bang. Sinds ig dat maedje oet houthem hub leren kinne, hub ig al heel get kere gekleurd zandj oppe waeg zin ligge...( vreuger fitste ig dan drom haer en ig nog nao hoes fitste d'r doorheen)

• 08 Juni 2015 - 09:50

Ut Oudste Breurke:

gooje murge,

zal waal weer un probleem gewaes zin mit dae tanjebeustel van dig vanmurge as ig laes wasse gister nao benne gewirkt hubs..

• 08 Juni 2015 - 10:04

Wim Boesten:

hallo breurke,

ben zo vrie gewaes om de foto's die 'waarbenjij'nu' neet 'pakt' te verwijderen en die foto's die oppe kop stonge recht te zette en de dubbele te verwijderen... kense zelf geen tekst bie die foto's zette??