Bergetappe 2 - Reisverslag uit Alájar, Spanje van Wim Boesten - WaarBenJij.nu Bergetappe 2 - Reisverslag uit Alájar, Spanje van Wim Boesten - WaarBenJij.nu

Bergetappe 2

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Wim

02 Juni 2015 | Spanje, Alájar

De paden die we bewandelen kun je je het beste voorstellen als een zandberg van waar van bovenaf een paar ton keien overheen gegooid zijn en die je mag beklimmen. Gelukkig is het droog weer.
Bezweet bereiken we de Ermita de nuestra Señora de los Angelos. Kijk naar de foto's die jullie via app gekregen hebbe ( dat witte kapelletje boven op berg. In de 16e eeuw kwam de biechtvader van koning Philip de 2e , Benito Aria's Montano, hier regelmatig op retraite.in 1576 bracht de koning hier zelf een bezoek.
We hebben een hoogte bereikt van 720 meter en staan voor de keus: Verder naar de top van de Siërra de la Peña? Herrera wil wel !we moeten nog zo'n 150 meter stijgen ....Wilma wilde het bijna begeven maar na mijn bemoedigende woorden( loop jij maar terug en wacht maar bij de Hermitage) zette ook zij door en beiden bereikten we daarna het uitzichtpunt van Siërra de la Peña, op zo' n 900 meter.
Daarna terug naar Alajar en dat betekent afdalen tot het beginpunt. Gelukkig was op de terugweg het barretje bij de Hermitage open en konden nasst het vele water dat we afgetapt hebben uit de diverse natuurlijke bronnen, genieten van enkele cortados en een ijsje. In de afdaling beginnen we onze bovenbenen te voelen..en blijft het goed uitkijken waar we onze voeten neerzetten. Uiteindelijk bereiken we Alajar , alles gesloten alleen een klein barretje waar we een tinto verano en een cervesa konden bestellen. Daarna door naar ons huisje el Buho, waar ik een duik neem in het zwembad en Wilma even verpoost op het bed.....De bolletjes trui kan ik niet meer afstaan..geef mij maar de bergen...Morgen en overmorgen moeten we ergens gaan lunchen rond 14.00 uur en dus is het tijd om op tijd te vertrekken...want we worden ergens verwacht......a luego...
Ik mer dat het foto's uploaden hier moeilijk gaat daarom heb ik enkelen onder jullie via whatsap deze toegestuurd....







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alájar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2015

Sevilla el tercero

12 Juni 2015

sevilla el segundo

12 Juni 2015

sevilla una

09 Juni 2015

Rota beach

08 Juni 2015

Vejer
Wim

Actief sinds 28 Mei 2015
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 7231

Voorgaande reizen:

28 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: